میثم شکری ساز و ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی
میثم شکری ساز و بررسی ضرورت تقویت فرهنگ کارآفرینی در جامعه برای داشتن آینده ای امیدوارکننده باید با فرهنگ کارآفرینی سازگار شود.
میثم شکری ساز و ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی
برای داشتن آینده ای امیدوارکننده، جامعه باید خود را با فرهنگ کارآفرینی وفق دهد. فرهنگ کارآفرینی به عموم مردم کمک می کند تا مفاهیم و ارزش های اساسی کارآفرینی اعم از خلاقیت، نوآوری، کار تیمی، تکنیک های حل مسئله و غیره را بیاموزند و این ویژگی ها را در زندگی و کسب و کار خود به کار گیرند.
میثم شکری ساز و ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی
ترویج فرهنگ کارآفرینی یکی از عناصر ضروری برای تشویق و تقویت تولید ثروت در جامعه است. کارآفرینی را می توان یک سرمایه ملی دانست و کارآفرینان موتور محرکه این سرمایه هستند. کارآفرینی فرآیندی پویا است که نه تنها ثروت را افزایش می دهد، بلکه می تواند نقش مهمی در تغییر جامعه ایفا کند، بنابراین تشویق و تحریک کارآفرینی و پاداش دادن به فعالیت های کارآفرینانه منطقی است.
دکتر میثم شکری ساز معتقد است که کارآفرینی از منابع، نیروی کار و سرمایه استفاده نشده بهترین استفاده را می کند. کارآفرینان به امید کسب سود یا حل مشکلات جامعه، ریسک های زیادی می کنند. بنابراین کارآفرینی چیزی است که فراتر از دنیای تجارت است. اهمیت کارآفرینی به قدری گسترده است که نمی توان همه جوانب آن را تنها در یک نشریه کوتاه بررسی کرد، اما در این مقاله به بررسی برخی از دلایل اهمیت کارآفرینی در توسعه اقتصادی و رشد جامعه از دیدگاه دکتر دکتر می پردازیم. ممنون ساز. برای اینکه به شما نشان دهیم چرا باید فرهنگ کارآفرینی را در جامعه تقویت کنیم:
1. کارآفرینی رشد اقتصادی را تسریع می کند
کارآفرینان می توانند رشد اقتصادی کشور را تحریک کنند. آنها با ایجاد محصولات و خدمات جدید شغل ایجاد می کنند و در نهایت توسعه اقتصادی را تسریع می کنند. کارآفرینی پتانسیل ایجاد تعداد زیادی شغل غیرتخصصی، ایجاد شغل برای افراد بدون مهارت یا تجربه کاری خاص، تبدیل آنها به افراد ماهر و همچنین آماده سازی نیروی کار مجرب برای صنایع بزرگ را دارد. زاد خواهم کرد افزایش نرخ اشتغال در کشور به شدت منوط به افزایش فرهنگ کارآفرینی است.
کارآفرینی از منابع موجود به بهترین شکل ممکن استفاده می کند و با ایجاد نوآوری شغلی بهره وری را افزایش می دهد. کارآفرینان بازارهای جدیدی را با معرفی محصولات، خدمات و فناوری های جدید و بهبود یافته توسعه می دهند که به تولید ثروت جدید و افزایش درآمد ملی کمک می کند.
میثم شکری ساز و ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی
2. کارآفرینی نوآوری را تقویت می کند
کارآفرینان از طریق تحقیق و توسعه، نوآوری های جدیدی را معرفی می کنند که افق های جدیدی را برای سرمایه گذاری و ایجاد محصولات و فناوری ها می گشاید. کارآفرینان به دنبال حل مشکلاتی هستند که محصولات و فناوری های کنونی ندارند. بنابراین آنها زندگی مردم را با تولید محصولات و خدمات جدید یا با نوآوری محصولات و خدمات موجود بهبود می بخشند.
3. کارآفرینی می تواند تغییرات اجتماعی ایجاد کند
کارآفرینان می توانند سنت ها یا فرهنگ یک جامعه را با نادیده گرفتن روش ها، سیستم ها و فناوری های قدیمی تغییر دهند. کارآفرینان اساساً در معرفی فنآوریها و سیستمهای جدید پیشگام هستند و در نتیجه تغییراتی را در جامعه ایجاد میکنند. به گفته دکتر میثم شکری ساز، این تغییرات باعث بهبود سبک زندگی، بهبود روحیه و بهبود تصمیمات اقتصادی مردم می شود. این تغییرات اجتماعی نیز به تدریج منجر به تغییرات ملی و جهانی خواهد شد.
4. کارآفرینی منجر به توسعه صنعت می شود
کارآفرینان علاوه بر ایجاد ایده های تجاری جدید، تحقیق و توسعه را نیز ترویج می کنند. آنها ایده های خود را پرورش می دهند، آنها را دوباره شکل می دهند و سپس ایده های خود را به یک تجارت موفق تبدیل می کنند.
کارآفرینان همیشه به دنبال ایده های جدید هستند و در تلاش برای بهبود ایده های موجود هستند. اما فعالیتها و ایدههای آنها نه تنها بر شرکتشان تأثیر میگذارد، بلکه بسیار فراتر از آن است: وقتی یک کارآفرین محصولات، خدمات یا ایدههای جدیدی را توسعه میدهد، دیگران (و حتی ایدههای اولیهاش) به دنبال آن خواهند بود. بنابراین، این ایده تنها در دست یک کارآفرین باقی نمی ماند، بلکه توسط کارآفرینان و افراد مختلف به اشتراک گذاشته می شود و دائماً در حال بهبود و تغییر است.
این سرمایه گذاری های مشترک بین کارآفرینان می تواند به صنعت کشور سرعت ببخشد. کارآفرینان به یکدیگر انگیزه می دهند، ایده ها و الهامات را به اشتراک می گذارند و برای ایجاد صنایع جدید برنامه ریزی می کنند. به این ترتیب کارآفرین با ایجاد تغییرات کوچک در صنعت، درهای جدیدی را به روی دیگران باز می کند.
5. کارآفرینی باعث بهبود و توسعه کسب و کارهای موجود می شود
اکثر مردم فکر می کنند که کارآفرینان فقط با محصولات و ایده های کاملاً جدید می آیند، اما کارآفرینان می توانند بر کسب و کار موجود نیز تأثیر بگذارند. از آنجایی که کارآفرینان همیشه خارج از چارچوب فکر می کنند، می توانند راه های نوآورانه ای برای رشد و توسعه کسب و کارهای موجود ابداع کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند فرآیندهای تولید را مدرن کنند، فناوری های جدیدی را برای توزیع و بازاریابی محصولات و خدمات ارائه دهند و به شرکت ها کمک کنند تا از منابعی که در اختیار دارند به طور کارآمدتر و موثرتر استفاده کنند.
به طور خلاصه حمایت کنید
شرایط کار دوربین مداربسته / عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته
اصطلاح Operating Conditions یا شرایط کار دوربین مداربسته به شرایط محیطی ای اشاره می کند که دوربین برای کار به آنها نیاز دارد.
حساسیت های محیطی دوربین هایک ویژن در کدام بخش هاست؟
دوربین های مداربسته و دستگاه های ضبط کننده معمولا به دو مشخصه محیطی حساس هستند:
دما:
میزان دمای محیط باید در بازه استانداردی باشد که در کاتالوگ دوربین به آن اشاره شده است. در غیر این صورت دستگاه از کار می افتد یا کار کردن در این دما عمر آن را به شدت کاهش می دهد. میزان دمای استاندارد دستگاه و دوربین معمولا به صورت یک بازه از حداقل دما تا حداکثر دمای کار در کاتالوگ آورده می شود.
رطوبت:
در صورتی که رطوبت محیط نصب دوربین یا دستگاه ضبط از مقداری مشخص بیشتر باشد، طول عمر دستگاه به شدت کم می شود و احتمال اتصالی داخلی در دستگاه به دلیل وقوع چگالش آب وجود دارد. میزان رطوبت استاندارد دستگاه معمولا به صورت یک مرز در کاتالوگ نوشته می شود، در صورتی که رطوبت از مقدار ذکر شده در کاتالوگ کمتر باشد دستگاه به خوبی کار خواهد کرد.
برای رفع این مشکلات و کاهش محدودیت ها از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟
برای کاهش محدودیت های دمایی دوربین معمولا از فن و هیتر استفاده می شود. کاورهایی استاندارد دارای فن و هیتر توسط هایک ویژن ساخته شده اند که می توانند تا حدی شرایط کار دوربین را بهبود دهند. در مورد دمای محیط نصب دستگاه، با توجه به اینکه دستگاه معمولا در اتاق و محیط بسته نصب می شود می توانید از دستگاه های تهویه هوا استفاده کنید. استفاده از فن و هیتر همچنین می تواند تا حدی رطوبت داخل بدنه دوربین را کاهش دهد.
عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته
دوربین های مداربسته در ابتدای ورود به بازار جهانی قیمت های بالایی داشتند. استفاده از دوربین های مدار بسته ابتدا در مراکز مهم امنیتی همانند موزه ها، بانک ها، فرودگاه ها و … رایج بود. اما با پیشرفت تکنولوژی و ارزان شدن قیمت این محصولات امروزه استفاده از دوربین های مداربسته در ساختمان های مسکونی نیز رایج شده است. هم اکنون با تولید محصولات متنوع و گوناگون با قیمت های متفاوتی مواجه هستیم. در این مطلب می خواهیم عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته را بررسی کنیم.
هفت عامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته
امروزه دوربین های مدار بسته با قیمت های متفاوتی در بازار عرضه می گردند. اما چه عواملی باعث اختلاف قیمت در دوربین های مداربسته می باشد؟ در زیر به برخی از این عوامل اشاره می کنیم :
1. برند دوربین مدار بسته
در هنگام خرید دوربین مداربسته اولین موضوع مورد توجه مشتری در انتخاب، نوع برند دوربین است. همین مورد یکی از عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته است. دوربین های مدار بسته با برند های امریکایی ،اروپایی ، ژاپنی با قیمت گران و برند های تایوانی و چینی با قیمت مناسب و یا ارزان در بازار ایران موجود میباشند. البته لزوماً برندی که از قیمت گران تری برخوردار است برابر با کیفیت بهتر و خرید مناسب تر نمی باشد. برای اینکه تفاوت قیمت در برند های مختلف را متوجه شوید می توانید نمودار زیر را مشاهده نمایید.
(این نمودار قیمت یک دوربین خاص با مشخصات یکسان را در برند های مختف نشان می دهد.)
2. تکنولوژی دوربین مداربسته
دوربین های مداربسته به سه طیف آنالوگ ، آنالوگ HD و تحت شبکه یا IP تقسیم می شوند. به زبان ساده می توان آنها را به صورت زیر دسته بندی نمود:
در نمودار زیر می توانید میانگین قیمتی یک پروژه نصب دوربین مدار بسته را در شرایط یکسان از نظر تعداد دوربین ها، متراژ کابل کشی، نوع مکان، مساحت مورد نظر و … با استفاده از سه تکنولوژی ذکر شده مشاهده نمایید.
3. کیفیت تصویر دوربین مداربسته
دوربین های مدار بسته در حال حاضر با کیفیت های 1، 2، 3، 4 و 5 مگاپیکسل در بازار عرضه می گردند. پیش از خرید به این مسئله توجه نمائید که کیفیت بیش از اندازه لزوماً خوب نیست زیرا هر چه کیفیت تصاویر بالاتر باشد حجم تصاویر نیز افزایش می یابد. در نتیجه برای ارسال و دریافت تصاویر در سطح اینترنت نیازمند پهنای باند بیشتری خواهید بود که عملا منجر به افزایش هزینه ها می گردد. همچنین مجبور خواهید بود تا فضای ذخیره سازی خود را مناسب با کیفیت بالای دوربین ارتقا بخشیده و حافظه های (هارد – HDD ) بیشتر و یا با ظرفیت ذخیره سازی بیشتری برای دستگاه ضبط NVR یا DVR خود خریداری کنید. باید به این نکته نیز توجه نمایید که با گذشت زمان تکنولوژی نیز ارزان تر می شود و احتمال این وجود دارد که یک دوربین 8 مگاپیکسلی در آینده تفاوت قیمتی کمی با یک دوربین 5 مگاپیکسلی داشته باشد. پس باید با انتخاب درست هزینه های خود را مدیریت نمایید و نه با خرید جنس گرانتر.
4. بدنه دوربین مداربسته
دوربین های مدار بسته در انواع کیس ها و جنس بدنه تولید می شوند و از نظر شکل ظاهری با یکدیگر تفاوت هایی دارند. در نتیجه کاربرد های متفاوتی نیز دارند. این دوربین ها شامل دوربین های دام، بولت، باکس، اسپید دام، مینیاتوری، فیش آی و… می باشند. همچنین نوع جنس بدنه نیز می تواند از انواع مختلفی از قبیل فلزی، پلاستیکی و … و یا بدنه های خاص همانند دوربین های ضد انفجار یا ضدآب باشد، که طبیعتا در قیمت تمام شده دوربین تاثیر گذارند. شما می توانید با توجه به کاربری و نوع فضای مورد نظر از هر یک از انواع دوربین های مدار بسته استفاده نمایید برای مثال اگر مکان مورد نظرتان اتاق های داخلی و یا مکان های سرپوشیده هستند بهتر است از دوربین های سقفی یا دام استفاده نمایید و برای فضای های بیرونی از دوربین های بولت یا دیواری استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در باره انواع دوربین ها می توانید به مقاله انواع دوربین مداربسته مراجعه فرمایید. به خاطر داشته باشید جنس و نوع کیس دوربین تاثیری در کیفیت دوربین ندارند.
5. لنز دوربین مدار بسته
لنز دوربین های مداربسته از عوامل تأثیرگذار در قیمت دوربین می باشد لنز های دوربین مدار بسته در ? طیف زیر ارائه میشوند:
6. قابلیت WDR
مکانیزمی در دوربین های مدار بسته می باشد که کنتراست نور را برای دوربین در شرایط سخت تنظیم نموده و امکان تصویر برداری با کیفیت را فرآهم می کند. دوربین هایی که دارای این قابلیت هستند بسیار مناسب برای محیط هایی هستند که اختلاف سطوح نور در آنها بالا است مانند ابتدای درب های ورودی و یا مکان هایی که نور مستقیما به لنز دوربین می تابد. البته قابلیت دیگری که در کاتالوگ یک دوربین ممکن است مشاهده نمایید DWDR است که صرفا یک قابلیت دیجیتالی و نه سخت افزاری برای دوربین می باشد و بهره وری چندانی ندارد. دوربین های با قابلیت DWDR از نظر قیمت و کارایی تفاوتی با دوربین های دیگر ندارند. قابلیت WDR سخت افزاری معمولا بین 100 تا 200 هزار تومان به قیمت یک دوربین می افزاید.
نصب دوربین مداربسته نمایندگی هایک ویژن
7. دید در شب دوربین مدار بسته
امروزه تمامی دوربین های مدار بسته با قابلیت دید در شب به بازار عرضه می شوند. و دارا بودن مزیت دید در شب عاملی مهم در قیمت دوربین نمی باشد. اما مواردی همچون برد دید در شب دوربین مدار بسته و یا مواردی همچون دید در شب رنگی و یا اسمارت در قیمت تمام شده دوربین مدار بسته موثر است.
8. سایر موارد
البته موارد دیگری نیز در قیمت دوربین تاثیر گذار می باشد که به تنهایی تاثیر بسزایی در قیمت دوربین ندارند. اما مجموع آنها می تواند در افزایش یا کاهش قیمت تاثیر گذار باشد. برخی از این عوامل عبارتند از :